GyIK

Információk, kérdések-válaszok

A sürgősségi eljárás részletei
Az egyszerűsített eljárás részletei
Mi az SSD meghajtó és mire jó?
Hogyan lehet beaktiválni a Kaspersky Antivirus-t?
Mit jelent az hogy számítógépes szolgáltatáscsomag?
Garancia van a számítógépekre?
Pixelhibákra vonatkozó garanciális feltételek
Újak vagy használtak a számítógépek?
Miért használjunk használt, felújított számítógépet?
Monitort tartalmaznak a számítógépes szolgáltatáscsomagok?
Mit jelent, hogy felújított számítógép?
Milyen szolgáltatásokat tartalmaznak a csomagok?
Milyen speciális pénzügyi szabályok vonatkoznak a pályázatokra?
Milyen szoftvereket tartalmaznak a csomagok?
Miért DVD olvasó van a gépekben alap esetben?
Mit jelent a háztól házig garanciaszolgáltatás?
Mit jelent a helyszíni tesztbeüzemelés?
Mit jelent a 2 éves Assistance szolgáltatás?
Miért pályázat?

A sürgősségi eljárás részletei
A Koronavírus miatti speciális helyzetre tekintettel amennyiben a nevelési/oktatási intézmény, illetve az egészségügyi ellátórendszer bármely résztvevője a megjegyzés-rovatban feltünteti a ‘koronavírus’ szót, pályázati igényét automatikusan, bírálat nélkül elfogadottnak tekintjük (a rendelkezésre álló gépkontingens erejéig) és sürgősséggel, soron kívül szolgáljuk ki (ez esetben futárpostai kiszállítás történik a helyszíni tesztbeüzemelés nélkül, természetesen a gépek használatra készek, minden program feltelepítve, beállítva. Amennyiben a pályázó igényli az informatikusunk általi helyszíni tesztbeüzemelést, lehetőség van rá, de ez esetben a gépek később érkeznek.) A sürgősségi eljárásban résztvevő intézmények pályázatai beérkezési sorrendben kerülnek feldolgozásra. A gépek átadása április hónapban várható.

Az egyszerűsített eljárás részletei

A pályázati rendszeren keresztül a következő kiegészítők önállóan, pályázati csomag nélkül is igényelhetők:

  • Notebook az opcionális lehetőségeivel
  • Monitor
  • Microsoft Office termékek (ha szerepel a pályázati kiírásban)

Amennyiben nem történik pályázati csomag igénylés, úgy bírálatra sincs szükség, ezért nem szükséges intézményi ismertető feltöltése, ezzel egyszerűsödik az eljárás.
Ilyen esetekben elegendő a kapcsolattartás végett a regisztráció és a pályázati adatlapon történő eszközigénylés. A további egyeztetések a megadott kapcsolattartási elérhetőségeken történik.
Kérjük a további kommunikációt a megadott kapcsolattartási email címről (vagy intézményi domain esetén az intézményi domain-tartományba tartozó email címről) sziveskedjenek indítani az azonosíthatóság és a jogosultság megállapítása végett.

Az Országos Informatikai Programiroda pályázati rendszere a pályázati kiírásnak megfelelő intézmények, szervezetek informatikai fejlesztését hivatott szolgálni a számítógépes szolgáltatáscsomagok révén. Ezért az önállóan elérhető kiegészítőkkel is csak a pályázók körének megfelelő igénylők kiszolgálása történik.
Amennyiben nem felel meg a pályázók körében részletezett intézménytípusnak, vagy bizonytalan a pályázati jogosultsággal kapcsolatban, egyeztetésért kérjük hívja a 70/310-2981-es műszaki információs vonalat.
Az egyszerűsített eljárással igényelt eszközökre az adatlap szállítási és számlázási adatokra vonatkozó részében a fizetési módnál nem választható a helyszíni utalás, csak az előre utalás, vagy a készpénzes fizetés, ami utánvétes szállítást jelent (utánvétes szállításra 200.000 Ft értékhatárig van lehetőség a mindenkori postai díjszabás alapján).
Ingyenes kiszállítás előre utalásos fizetéssel lehetséges:

  • 200.000. Ft alatti  igénylés esetén kérhető postai szállítás sürgős esetben
  • Abban az esetben, ha a szállítási cím közelében pályázati nagycsomag-átadásra kerül sor, a pályázati kiszállítással kapja meg (hosszabb átfutás, egyeztetés szükséges)
  • 200.000. Ft feletti igénylés esetén személyes átadás a pályázati kiszállításokkal együttesen, ami azonban hosszabb átfutási idejű és egyedi egyeztetést igényel.
  • 200.000. Ft feletti igénylés esetén postai szállítás az igénylő költségére kérhető (a mindenkori Postai díjszabás szerint)!

vissza az oldal tetejére

Mi az SSD meghajtó és mire jó?

Az angol Solid State Drive (szilárd test meghajtó) kifejezés kezdő betűiből áll a neve. Azért “szilárd”, mert nem tartalmaz mozgó alkatrészt, amitől gyorsabb és strapabíróbb, mint egy hagyományos merevlemezes adattároló. Célszerűen nem az adatok (képek, filmek, dokumentumok) tárolására szolgál, hanem az operációs rendszer (Windows) és az egyéb programok kerülnek ide telepítésre, amitől a számítógép rendkívül gyorsan beindul, és gyorsabban is működik. A hagyományos adattárolóval kombinálva használva optimalizálhatjuk a gyorsaságot és a tároló kapacitást. Részletesebb információ az SSD-ről a WIKIPEDIA-n elérhető, ha ide kattint.

vissza az oldal tetejére

 Hogyan lehet beaktiválni a Kaspersky Antivirus-t?

Annak érdekében, hogy az egy éves előfizetés ne induljon el idejekorán, az átadáskor az antivírus probaverziója fut (legfeljebb +30 nap), így a teljes egy év rendelkezésre fog állni a tényleges használathoz, ehhez azonban szükséges az aktiválási kóddal (e-mailben, vagy kódkártyán kapja meg a pályázó) élesíteni a szoftvert.

vissza az oldal tetejére

Mit jelent az hogy számítógépes szolgáltatáscsomag?

A pályázatok során nem számítógépekre, hanem magas szintű szolgáltatásokkal rendelkező csomagokra lehet pályázatot benyújtani, melyek természetesen számítógépeket is tartalmaznak. Ilyen szolgáltatás például a gépek felújítási szolgáltatásai, a háztól házig garancia, vagy az Assistance szolgáltatás. Továbbá a csomagokban lévő gépek mindig jogtiszta szoftverekkel telepítettek. Tehát a számítógépes szolgáltatáscsomag hármas egysége a következő:

  • prémium szolgáltatások,
  • jogtiszta szoftverek,
  • márkás felújított számítógépek.

vissza az oldal tetejére

Garancia van a számítógépekre?

Minden átadott eszközre legalább egy éves garancia vonatkozik, a pályázati kiírás szerint. A lehetséges garancia-típusok a következők:

  • 1 éves teljeskörü háztól-házig garancia. Tehát egy éven át a szerződött szervizpartnerünk minden hardverhibát javít, a szervizbe szállítást futárszolgálaton keresztül intézi (pl.: MPL), ingyenes be és visszaszállítással.
  • 2 éves speciális OIP garancia,  ami tartalmaz 1 év teljeskörű háztól-házig garanciát+1 év munkadíjmentes javítási szolgáltatást. A meghibásodott számítógép-alkatrészek kijavításra, vagy cserére kerülnek.
    Tehát az első évben a szerződött szervizpartnerünk minden hardverhibát javít, a szervizbe szállítást futárszolgálaton keresztül intézi (pl.: MPL), ingyenes be és visszaszállítással. A második évben a szervizpartnerhez történő be és visszaszállítás az ügyfél költsége. A bevizsgálás-hibafeltárás díjmentes, a tesztelési, (be)szerelési, telepítési munka ugyancsak díjmentes, mindössze az esetlegesen cserélendő alkatrészek költsége kerül felszámításra, melyről előzetes árajánlat készül.
  • 3 éves teljeskörű garancia, melynek az első éve háztól házig garanciát is tartalmaz. Tehát az első évben a szerződött szervizpartnerünk minden hardverhibát javít, a szervizbe szállítást futárszolgálaton keresztül intézi (pl.: MPL), ingyenes be és visszaszállítással. A második és a harmadik évben a szerződött szervizpartnerünk ugyancsak minden hardverhibát javít, azonban ekkor már a szervizpartnerhez történő be és visszaszállítás az ügyfél költsége.
  • Használt notebookokra 1 éves korlátozott háztól-házig garancia vonatkozik. Tehát egy éven át a szerződött szervizpartnerünk minden hardverhibát javít (az akkumulátorok kivételével, amikre egy hónap garancia vonatkozik: teljes töltésről legalább 30 perc offline szövegszerkesztést kell bírjon az akku.), a szervizbe szállítást futárszolgálaton keresztül intézi (pl.: MPL), ingyenes be és visszaszállítással.

Szoftver “meghibásodásra” (például vírus esetén) nem a garancia, hanem az Assistance szolgáltatásunk tud segítséget nyújtani.

vissza az oldal tetejére

Pixelhibákra vonatkozó garanciális feltételek

Pixelhibákra vonatkozó garanciális feltételek.

A ma használatos kijelzők gyártástechnológiájából fakadóan sajnos teljesen nem kizárható (sőt természetesnek nevezhető) a pixelhibák létrejötte. A jelenleg érvényben lévő nemzetközileg elfogadott szabvány (ISO 13406-2 class II.) előírásait a gyártók önkéntesen vállalják vagy sem. Az Országos Informatikai Programiroda által átadott eszközök esetében, függetlenül attól, hogy a gyártó vállalja-e a szabvány előírásait, partnereink biztosítják a szabvány szerinti garanciát.

Az ISO 13406-2 szabvány három típusú pixelhibát különböztet meg:

1. típusú pixelhiba: Az adott pixel minden színen fényesen világít (fényes)

2. típusú pixelhiba: Az adott pixel semmilyen színen sem világit (fekete)

3. típusú pixelhiba: Az adott pixel valamely szín esetén észlelhető csak (kék, vörös vagy zöld)

4. típusú pixelhiba: Csoportos pixelhiba, amikor a fenti típusokból egy 5×5 pixeles csoportban több pixel is hibás

A leggyakoribb hiba a 3. típusba tartozó pixelhiba

A garanciális hibának tekintett pixelhibaszám az összpixelszám arányában kerül meghatározásra, ennek megfelelően a különböző felbontású kijelzőknél a még elfogadott (nem garanciális hibaalapot képező) határértékek más és más mértékűek, melyről a legjellemzőbb felbontásait figyelembe véve, az alábbi táblázat nyújt áttekintést.

ISO 13406-2 Class II. szabvány szerinti megengedett pixelhiba értékek
felbontás
1-es típus
2-es típus
3-as típus
4-es típusú (csoportos) hiba 1-es vagy 2-es típusú hibával
4-es típusú (csoportos) hiba 3-ass típusú hibával
1 millió pixelenként
2
2
5
0
2
1280×1024
2
2
6
0
2
1600×1200
3
3
9
0
3
1366×768
2
2
5
0
2
1600×900
2
2
7
0
2
1920×1080
4
4
10
0
4

A nemzetközi szabvány részletesebb leírását angol nyelven elérhetik a wikipédián.

Tehát kérjük pixelhibákra vonatkozó garanciális igényüket a fenti táblázatban felsorolt értékeket meghaladó mennyiségű pixelhibák esetén jelentsék a garancialapon feltüntetett elérhetőségen és módon.

A pályázati eszközök kiszállítását megelőzően kérhető zéró pixelhiba garancia, ami azt jelenti, hogy az adott monitort egyesével átvizsgálják partnereink, és tesztprogrammal ellenőrzik a kijelző pixelhibamentességét, illetve garanciát vállalnak az eszköz átvételétől számított további egy hónap pixelhibamentességére. A pixelhiba-garancia díja használt monitoroknál általában 3000 Ft/db, míg notebookoknál általában 8000 Ft/db, azonban a pontos összeg igényléskor mindig egyeztetésre kerül.

vissza az oldal tetejére

Újak vagy használtak a számítógépek?

Felújított, használt márkagépek kerülnek átadásra minden esetben. Ezek a gépek külföldi nagyvállalatok által, irodai célokra voltak használva. Tehát „tuningolás” és egyéb más hardvergyötrő tevékenységeknek nem voltak áldozatai. Átadásra tesztelten, kifogástalan működési állapotban kerülnek. Mivel használtak és külföldről érkeznek, így a működést nem befolyásoló szállítási karcok, használati elszíneződések előfordulhatnak a gép külső felületén.

A használt/felújított notebookok esetében elmondható, hogy kizárólag “A” kategóriás eszközöket adunk át partnereinknek, ami hibátlan hardveres működést és legalább 30 perces akku időt jelent, koruknak megfelelő (vagy jobb) esztétikai állapotban vannak, de láthatóan használt termékek (mivel ezeket az eszközöket általában nem csak statikusan használják, hanem hordozzák is, amiből adódó nyomok előfordulnak.) Akárcsak az új eszközökön, ezeknél is előfordulhat pixelhiba a kijelzőn (egy-egy nem, vagy nem jól működő képernyőpont a milliónyiból). Erre vonatkozóan elolvashatja a Pixelhibákra vonatkozó garanciális feltételeket ezen az oldalon. Minden eszköz, így a notebookok is Windowssal telepítve kerülnek átadásra, melyeken a szükséges driverek (eszköz-meghajtó programok, mint pl. hangkártya, stb.) is telepítésre, beállításra kerülnek. Előfordulhatnak azonban olyan speciális esetek, amikor a Windows 10-hez a gyártó nem biztosít egyes speciális eszközökhöz meghajtó-programot (pl ujjlenyomat-olvasó), ezek így elképzelhető, hogy nem, vagy nem tökéletesen működnek a Windows 10 aktuális verziójával, azonban ezek a normál irodai, oktatási/tanulási munkához nem szükséges eszközök.

vissza az oldal tetejére

Miért használjunk használt, felújított számítógépet?

Az általános felhasználói szempontok (irodai tevékenység, oktatási feladatok, internethasználat) szükségtelenné teszik a legújabb, csúcstechnológiát felvonultató informatikai eszközök használatát, hiszen ezekre a célokra tökéletesen elegendőek a kisebb tudású eszközök is. A magyarországi gazdasági helyzet, a szűkös költségvetés ráadásul a legtöbb intézmény számára lehetetlenné is teszi, hogy a szükséges mennyiségben szerezzen be új eszközöket. Az ma már elengedhetetlen, hogy irodai környezetben mindenkinek külön számítógépe legyen, hogy a diákok ne kettesével, hármasával üljenek géphez a számítástechnika órán. A megfelelő minőség és a megfizethető ár közös metszéspontja a jó minőségű, megbízható használt számítógépek alkalmazása. Ez a választás tehát gazdasági, költséghatékonysági, és környezettudatossági szempontból is indokolható a legtöbb esetben.

vissza az oldal tetejére

Monitort tartalmaznak a számítógépes szolgáltatáscsomagok?

Nem. Az elmúlt évek tapasztalata alapján a csomagok monitort nem tartalmaznak, ugyanis sok pályázó csak a gépeket szeretné cserélni, mert a korábbi monitorok megfelelnek még a céljaiknak. Monitor igény jellemzően a géppark bővítésekor jelentkezik, ilyen esetekben lehetőség van a csomagok mellett monitorok igénylésére, a gépek számával megegyező, vagy attól eltérő mennyiségben is.

vissza az oldal tetejére

Mit jelent, hogy felújított számítógép?

A használt számítógépek az alábbi műveleteken esnek át, mielőtt átadnánk a felhasználóknak:

  • külső-belső tisztítás
  • alaplapi BIOS elem cseréje új litium elemre
  • memóriateszt
  • merevlemez részletes állapotvizsgálat (csak szektorhibáktól mentes adattároló jut át a rostán)
  • merevlemez adattörlés (a korábbi adatok teljes és biztonságos eltávolítása)
  • egységesítés (lévén használt gépekről van szó, szükséges a gépek egységesítése, hogy a nagyobb csomagokban – 4 ill. 8 gépes – egyforma tudású és kapacitású gépek kerüljenek, melyek megfelelnek a kiírásban szereplő paramétereknek)
  • operációs rendszer + driverek telepítése (minden előkészített gépre friss operációs rendszer kerül, továbbá a gépre felkerülnek a szükséges meghajtó-programok is)

vissza az oldal tetejére

 
Milyen szolgáltatásokat tartalmaznak a csomagok?
  • felújítási szolgáltatások (fentebb részletezve)
  • szoftverbeszerzés
  • vírusvédelem telepítése (2015-től a kimagasló minőségű KASPERSKY Antivírus kerül telepítésre!)
  • egyéb szoftvertelepítés, beállítás (Irodai programcsomag, videolejátszó, PDF olvasó is telepítésre kerül)
  • hálózati alapbeállítások (pl névütközés elkerülésére)
  • házhozszállítás A megadott címen a pályázó feladata biztosítani a parkolótól az átadási/beüzemelési pontig a gurulós kézikocsival történő akadálymentes eljutás lehetőségét. Ha ez nem lehetséges, úgy rakodási segítséget kell biztosítania (pl lift/rámpák nélküli lépcsók, emeletek esetén).
  • összeszerelés-tesztbeüzemelés (a 4 ill. 8 gépes csomagoknál a helyszínen a kiszállítást végző kollégák megejtik a tesztbeüzemelést is, amennyiben adottak a lehetőségek, mint például az áramcsatlakozó, vagy a monitor – amennyiben azt nem igényeltek.) A kiszállítást végző kollégák adatvédelmi okokból adatmentést nem végezhetnek.
  • garancia-kiterjesztés fél évről 1 évre (Partnereink használt termékekre alapesetben 6 hónap garanciát vállalnak, jelen kiterjesztéssel 1 évre változik a teljeskörű garancia –szoftveres működésre nem, csak az eszközre vonatkozik)
  • háztól-házig garanciakiterjesztés
  • További garanciális lehetőségek az aktuális pályázati kiírás szerint, pl: a garancia kiegészítése további egy év díjmentes javítási szolgáltatással vagy az opcionális 3 éves teljeskörű garancia(részletek a ‘Garancia van a számítógépekre?‘ pontban olvashatóak)
  • assistance szolgáltatás 2 évre(magas szintű terméktámogatás, mint tanácsadás, újratelepítés, stb. részletek az assistance szolgáltatás leírásában olvashatóak alább)

vissza az oldal tetejére

 
Milyen speciális pénzügyi szabályok vonatkoznak a pályázatokra?
  • A számítógépes szolgáltatás-csomagok osztott teljesítése (számlázása)
  • Fizetési módozatok
  • Előlegbekérés esete 

A számítógépes szolgáltatás-csomagok osztott teljesítése (számlázása):

Ahogy az a pályázati kiírásban szerepel: “Az Országos Informatikai Programirodát üzemeltető Arminiki Kft. és szerződött partnerei (…) kínálatából összeállított számítógépes szolgáltatáscsomagok. ” alkotják a pályázat tárgyát, ami annyit tesz, hogy több cég együttműködésével állnak össze a csomagok. Így ritka kivételtől eltekintve a pályázó két partnertől kapja a projekt számláit. A partnerek egyike jellemzően a hardvert, szoftvert  biztosítja, míg a másik partner szolgáltat (telepít stb.). A projekt tartalmának ilyen irányú bontása az OIP és partnerei döntési körébe tartozik. A több (általában kettő) számla együttes összege teszi ki a péályázatban fizetendő összeget (a pályázati kiírás szerint), és értelem szerint a pénzügyi teljesítés (a számlák fizetése, kiegyenlítése) kétfelé kell történjen.

Fizetési módozatok:

A pályázati kiírás szerint három féle fizetési mód lehetséges

  1. A gépek átvételekor készpénzben. Tehát az egyeztetést követően, a megbeszélt napon a kiszállítás és tesztbeüzemelés megtörténtekor, miután mindent rendben találtak, a számla és egyéb iratok ellenében, készpénzben átadják a kiszállítást végző munkatársnak a fizetendő összeget. Egygépes csomag esetén (nincs helyszíni összekötés és tesztbeüzemelés), vagy egyéb postai szállítás esetén, a kiszállítást végző személynek (OIP munkatárs, vagy futár) utánvétes jelleggel, készpénzben átadják a fizetendő összeget (a csomag ilyenkor is tartalmazza a számlát és egyéb iratokat).
  2. A gépek átvételekor Banki utalással. Tehát az egyeztetést követően, a megbeszélt napon a kiszállítás és tesztbeüzemelés megtörténtekor, miután mindent rendben találtak, a számla és egyéb iratok ellenében, elektronikus banki utalással elindítják a fizetést, melyről a banki igazolást kinyomtatva és aláírva átadják a kiszállítást végző munkatársnak. Ez a metódus egygépes számítógépes szolgáltatáscsomag(ok), illetve postai szállítás esetén nem alkalmazható.
  3. Banki utalással előre utalás formájában. Amennyiben nem megoldható sem a készpénzes, sem az átvételkori azonnali banki utalás, akkor lehetőség van díjbekérő (Pro Forma) számla ellenében a kiszállítást megelőzően teljesíteni a fizetést. Ebben az esetben a gépek átadására csak a fizetendő összeg bankszámlára való megérkezését követően kerül sor.

Előlegbekérés esete:

Az OIP és partnereivel való megállapodás értelmében, az általánostól eltérő perszonalizálás, vagy nagy darabszámú eszközök (pl 50 darab feletti kiegészítő), valamint a 3 millió forintot meghaladó értékű pályázati igények esetén 30 % előlegfizetés bekérésére kerülhet sor. Értelem szerűen az eleve előre utalásos pályázókat ez a kitétel nem érinti. A készpénzes fizetés igénylése esetén az előleg átutalással történik, és csak a fennmaradó rész fizethető az eszközök átadásakor készpénzben (ha előlegfizetés kiírásra kerül).

Előleg fizetésre nem minden esetben kerül sor, ez a partnerek egyedi mérlegelési körébe tartozik. Előlegkérés alkalmazása esetén a pályázó a pályázati adatlapon megadott kapcsolattartási lehetőségek valamelyikén keresztül kerül értesítésre.

vissza az oldal tetejére

Milyen szoftvereket tartalmaznak a csomagok?

A csomagokban lévő számítógépek kulcsrakészek, hiszen az átvételtől kezdve széleskörű funkcionalitással használhatóak úgy a biztonságos internetezésre – a KASPERSKY Antivírusnak köszönhetően -, mint az általános irodai feladatokra, az irodai programcsomagnak köszönhetően. Szórakozásra, oktatásra is használható a médialejátszónak köszönhetően.

  • Jogtiszta Microsoft Windows operációs rendszer telepítve, beállítva
  • F-Secure Antivírus telepítve (előfizetés egy év időtartamra (hosszabbítható))
  • A pályázati kiírás szerint  Libre Office irodai programcsomag telepítve(Kiemelkedően magas szintű Microsoft Office kompatibilitás, benne szövegszerkesztővel, táblázatkezelővel, prezentáció készítővel, stb.) vagy Microsoft Office 2016 Home and Business telepítve (tartalma: Word, Excell, PowerPoint, Outlook, OneNote)
  • Adobe Reader telepítve (Irodai feladatokhoz, e-book és egyéb PDF formátumú fájlok olvasását lehetővé tevő alkalmazás)
  • VLC médiaplayer telepítve(népszerű és hatékony médialejátszó filmekhez, zenékhez)
  • Google Chrome telepítve(a népszerű program gyors és kényelmes böngészést tesz lehetővé az interneten)
  • UltraViewer telepítve(távelérést, távsegítséget tesz lehetővé az interneten keresztül)

vissza az oldal tetejére

 
Miért DVD olvasó van a gépekben alap esetben?

Ezek a gépek külföldi nagyvállalatok által, irodai célokra voltak használva. Ezeknél a cégeknél az adatbiztonság kiemelt fontosságú, ezért nem szokták lehetővé tenni az adatlopást íróeszközök beépítésével. Gyakorta a magyar végfelhasználónak sincs szüksége író eszközre (például iskolai tanteremben). Amennyiben igény van Író/olvasó eszköz meglétére, az opcionálisan igényelhető, vagy később is beépíthető.

vissza az oldal tetejére

Mit jelent a háztól házig garanciaszolgáltatás?

Meghibásodás esetén a postakészre csomagolt gépért futár megy, hozza-viszi a gépet, így a felhasználónak sehova nem kell vinnie a meghibásodott gépet.

vissza az oldal tetejére

Mit jelent a helyszíni összekötés-tesztbeüzemelés?

Ennek a szolgáltatásnak az elsődleges célja bizonyságot adni az átadott eszközök működőképességéről. Természetesen nagy segítséget jelent azoknak a pályázóknak, akik saját informatikussal nem rendelkeznek, hiszen -ha a feltételek adottak – akár a végleges üzemelési helyen, már működő állapotában vehetik birtokba az eszközöket. Ezt a szolgáltatást kizárólag a 4 ill. 8 gépes csomagoknál tartalmazza a pályázati csomag, hiszen ezeket a csomagokat szállítják ki saját informatikusaink. (Az egygépes számítógépes-szolgáltatáscsomagok esetén elképzelhető, hogy futár szállítja házhoz az eszközöket, amikor is értelemszerűen nincs lehetőség teszt-beüzemelésre!). Az informatikusaink egy-egy kiszállítási napon több pályázó gépeit adják át, az átadásokra munkanapokon 7.30 és 19.00 óra között kerül sor. A kiszállítás időpontját minimum 3 munkanappal korábban jelzik a pályázónak, azonban alternatív szállítási napot nem feltétlenül tudnak garantálni. A kiszállítási napon belül az érkezési sorrend az útvonal által meghatározott, így bár igyekeznek figyelembe venni az egyéni kéréseket, arra nem minden esetben van mód. Amennyiben a közölt kiszállítási nap és/vagy időszak nem megfelelő, és alternatív kiszállítási nap nem áll rendelkezésre, úgy a pályázati csomagok kiszállítása futárral történik (hasonlóan az egy gépet tartalmazó csomagokhoz), amikor is értelemszerűen tesztbeüzemelésre nincs lehetőség.

A tesztbeüzemelés két módon történhet:

    1. A felhasználói munkaállomásnál.

Ebben az esetben a pályázati adatlapon jelölt kiszállítási címen (egy cím) akár több irodában/tanteremben/stb., az előkészített munkaállomás(ok)on (az igényelt eszközökhöz szükséges mennyiségű szabad áramcsatlakozó 1,5m-es áramkábellel elérhető távolságban, és amennyiben monitor nem került igénylésre, úgy megfelelő kábelekkel -áram és jel- rendelkező monitor biztosítása, valamint -amennyiben vezetékes internetszolgáltatást is csatlakoztatni kívánnak- UTP kábel is rendelkezésre kell álljon megfelelő hosszúságban, szabványos RJ45 csatlakozóval.

Informatikusaink a helyszínen szoftver-telepítéseket már nem végeznek, a gépek a pályázatban jelölt, igényelt szoftverekkel telepítve érkeznek. Adatmentéseket és esetlegesen szükséges további, egyedi, speciális hálózati beállításokat (felhasználónevek, jelszavak, esetleges tartományi beállítások) adatvédelmi okokból munkatársaink nem végezhetnek!

Egyéb a munkaállomáson bekészített eszközök, pl. nyomtatók, hangfalak, stb csatlakoztatása is megtörténik amennyiben a kábelezés feltételei adottak, azonban ezek szoftveres hozzáadása (amennyiben az szükséges), beállítása, tesztelése már nem képezi a szolgáltatás részét.

  1. Ellenőrző ponton. Amennyiben a munkaállomásokon történő beüzemelés feltételei nem adottak, vagy a pályázó a tényleges használatba vétel előtt még telepítéseket, beállításokat kíván eszközölni a gépeken, célszerűbb lehet egy erre kijelölt helyen (pl. az informatikai részlegen) elvégezni a tesztbeüzemelést, ami az átadásra kerülő eszközök áram alá helyezését, bekapcsolását jelenti, mellyel egyértelműen ellenőrizhető az eszközök működése, a Windows és egyéb szoftverek telepítettsége, illetve a gépekbe épített alkotóelemek (memóriabővítés, SSD, stb.) megléte is áttekinthető. Ehhez a teszthez is szükséges áramforrás biztosítása 1,5m-en belül, illetve – amennyiben nem került igénylésre a pályázat során – megfelelő kábelezettségű monitor biztosítása.

Pályázó feladata biztosítani az átadási/beüzemelési pontig a gurulós kézikocsival történő akadálymentes eljutás lehetőségét. Ha ez nem lehetséges (pl lift vagy rámpák nélküli lépcsók, emeletek esetén), úgy rakodási segítséget kell biztosítania.
Fontos! A kiszállítást végző kollégák adatvédelmi okokból adatmentést nem végezhetnek. (Amennyiben az adott munkaállomásnál gépcsere történik, az adatok és egyéb programok másolása, áttelepítése az OIP munkatársai által nem végezhető el, az a pályázó feladata marad.)
Megjegyzés: A tesztbeüzemelés igénybevétele nem kötelező, természetesen lehetőség van arra, hogy az eszközök átadás/átvételekor tesztbeüzemelés nélkül történjen az átvétel, és a pályázó saját maga intézze a beüzemeléseket elkerülve ezzel a munkatársak megzavarását munkavégzésükben, vagy bármely más okból (pl. tovább kívánják szállítani külső telephelyre, home-officeban történő alkalmazás, beüzemelési feltételek hiánya, stb.).
Természetesen ebben az esetben is biztosított az eszközök tételes átvétele, a gyári számok ellenőrzése, vagy pusztán csak mennyiségi ellenőrzés is lehetséges.

vissza az oldal tetejére

Mit jelent a 2 éves Assistance szolgáltatás?

Ez a szolgáltatás elsősorban a saját informatikussal nem rendelkező felhasználóknak jelenthet komoly segítséget, ugyanis emelt szintű ügyfélkapcsolatot biztosít, mely tartalmaz (a pályázati eszközök/szoftverek tekintetében):

  • Hardver tanácsadást (az esetlegesen szükséges perifériákkal kapcsolatban, mint például nyomtató)
  • Szoftver tanácsadást (segítség kiegészítő szoftverekkel kapcsolatban, például vírusírtó)
  • Segítség műszaki kérdésekben (távsegítséget nyújt tanácsadás formájában eszközillesztések, a gép költöztetése, bővítése esetén, vagy például adatmentéshez)
  • Segítség egyéb probléma elhárításában (például windows újratelepítés egy esetleges szoftverhiba esetére – akár vírustámadás után is–, mely akár jelentheti magának a telepítésnek a DÍJMENTES elvégzését is, amennyiben a gép oda-vissza szállítását megoldják szervizünkbe)
  • Személyes segítségnyújtás távelérésen keresztül (a műszaki feltételek fennállása esetén segítünk például  szoftver-aktiválásban, egyéb alapvető beállításokban)
  • Személyes segítségnyújtás helyszíni kiszállással (Operációs rendszer újratelepítés, beállítás, gép(ek) költöztetése, stb. esetén, egyeztetett időpontban, alkalmanként legfeljebb 4 munkaórányi feladatra. A helyszíni munkavégzés díjmentes, azonban a szervizpartnerünknek kiszállási díj fizetendő.)

vissza az oldal tetejére

Miért pályázat?

Az Országos Informatikai Programiroda több cég együttműködésével kínálja az összeállított számítógépes szolgáltatáscsomagokat. Ezekhez a cégekhez gyakorta fordulnak adományokért. Minden ilyen kérésnek lehetetlenség eleget tenni, ezért került kidolgozásra ez a kedvező konstrukció. Így, ugyan nem ingyenesen, de kedvezőbb feltételekkel juthatnak a nyertesek a prémium szolgáltatásokkal és a jogtiszta szoftverekkel együtt a gépekhez.

Amennyiben a hardver, szoftver és szolgáltatástartalom értékét összesítve, a pályázaton kívül vásárolnánk meg ezen cégektől ezeket az összeállításokat, lényegesen magasabb áron lenne hozzáférhető. (Érdemes megfigyelni, hogy egy Microsoft professional sorozatú operációs rendszert önmagában megvásárolva 40000 Ft körüli tételt jelentene.)

vissza az oldal tetejére