Informatika és közigazgatás 2019/2020
Letölthető pdf formátumban ide kattintva Pályázati felhívás! Az Országos Informatikai Programiroda pályázatot hirdet „Informatika és közigazgatás 2019/2020” címmel. Megszűnik a Windows7 támogatása 2020. január 14-én. Jogszabályi előírások, illetve adatbiztonsági megfontolásból is szükséges a váltás. Már meglévő Windows7-es számítógépek jogtiszta Windows 10-re (Home és Pro egyaránt) átállításával kapcsolatban hívja információs vonalunkat. Változások a korábbi pályázatokhoz képest:
A pályázat célja: Az Önkormányzati választások miatt kialakult speciális helyzet végett, lehetőséget kíván teremteni a közigazgatási szervek és az általuk fenntartott intézmények számára, számítógéppark-juk bővítésére ASP, E-recept, E-napló kompatibilis asztali számítógépeket tartalmazó számítógépes szolgáltatáscsomagok által, illetve segíteni a meglévő elavult számítógépek és operációs rendszerek korszerűre váltását akár Intel Core i7-es, SSD meghajtót (gyorsabb indítást és működést biztosító eszközt) is tartalmazó számítógépekre, akár 3 év teljes körű garanciával. Pályázati keret: Az Országos Informatikai Programirodát üzemeltető Arminiki Kft. és szerződött partnerei (partnerek listájához lásd a weboldalt: www.oip.hu) kínálatából összeállított számítógépes szolgáltatáscsomagok. Figyelembe véve a WINDOWS 7 támogatásának közelgő megszűnése miatti megnövekedett igényeket, az itt közölt tartalommal és árszínvonalon 2000 gépet tartalmazó számítógépes szolgáltatáscsomag érhető el, melyből az alábbi feltételekkel lehet pályázni. A nyertes pályázó által fizetendő összeg: A választott számítógépes szolgáltatási csomagnak megfelelően, a pályázat táblázatos részeiben olvashatóak a konkrét fizetendő összegek. A pályázónak lehetősége van a számlázás bontását kérni (így biztosítva a könnyebb elszámolhatóságot például a telephelyek közötti nyilvántartáshoz, vagy bármilyen más okból kifolyólag). A pályázati csomag felhasználása: Az informatikai csomagok egyaránt felhasználhatóak irodai adminisztrációs, ügyfélszolgálati feladatokra, de akár az intézmények szolgáltatásait igénybe vevők használatára is beállíthatóak (például oktatási célra, stb.) A pályázók köre: Bármely, az alábbi területeken működő szervezet/intézmény pályázhat tekintet nélkül működési formájára:
Pályázatot települési önkormányzattól, közös önkormányzati hivataltól és/vagy polgármesteri hivataltól kizárólag abban az eseten áll módunkban elfogadni, amennyiben a pályázatot a jegyző (települési, vagy közös önkormányzati) és/vagy polgármester aláírásával és hivatalos bélyegzőjével ellátva küldik meg. Költségvetési szervek és egyéb más, a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó szervezet részéről a pályázat benyújtása egyben azt is jelenti, hogy a szervezet kifejezetten úgy nyilatkozik, miszerint a pályázatban szereplő eszközbeszerzés és minden hozzá kapcsolódó szolgáltatás tekintetében nem köteles a kötelező közbeszerzés lefolytatására. A megpályázható csomagok általános informatikai tartalma: Márkás, használt asztali számítógépek jogtiszta szoftverekkel. A pályázaton márkás, használt, felújított számítógépekből álló 1, 4, illetve 8 gépes szolgáltatás-csomagokra lehet jelentkezni. Egy pályázó, egy adatlapon belül legfeljebb 120 számítógépet tartalmazó csomag-állományt pályázhat meg. A bírálat során a nagyobb fejlesztések előnyt élveznek (lásd az elbírálás szempontjai részben). Minden csomag alkalmas az Internet-használaton túl a hagyományos irodai, oktatási és egyéb általános számítógépes feladatok elvégzésére (például szövegszerkesztés, táblázatkezelés). A gépek szoftverezettsége: az operációs rendszer a legújabb, jogtiszta Microsoft Windows 10 (Külön megvásárolva, egy Microsoft Windows operációs rendszer-szoftver önmagában 25-55 ezer Ft körüli összeget tesz ki.). Továbbá Európai Uniós gyártású, jogszabályokkal harmonizáló professzionális vírusvédelemmel látjuk el a gépeket (1 éves antivírus előfizetés kb. 10.000Ft/gép értékben ). Irodai munkát segítő program, például a LibreOffice magyar nyelvű (magas szintű Microsoft Office kompatibilitás) irodai programcsomag is telepítésre kerül, mely a szövegszerkesztő és táblázatkezelő lehetőségeken túl rendelkezik egyebek közt prezentáció készítő funkciókkal is (opcionálisan igényelhető Microsoft Office is a kiegészítők között).
NOTEBOOK, monitor és egyéb kiegészítők A korábbi pályázatok tapasztalata alapján az Országos Informatikai Programiroda – partnerein keresztül – segíti a beszerzését a számítógépes szolgáltatáscsomagokban nem szereplő bizonyos eszközöknek, szoftvereknek is, mint például NOTEBOOK, monitor, DVD-író, Microsoft Office irodai programcsomag. Ezek az eszközök nem támogatottak a pályázat által, azonban kedvező feltételekkel szerezhetőek be. A kiegészítők elérhetősége nem garantált, áruk a beszerzés függvényében az átadás/átvételig változhat a pályázati eredmény visszaigazolásában szereplő adatokhoz képest! (amennyiben változna az ár, vagy az elérhetőség, arról a pályázók értesítést kapnak). A kiegészítők egy része csak a pályázati csomagokkal együtt igényelhető (pl. opcionális felárak, alkatrészcserék) más kiegészítők önállóan is igényelhetőek (pl. NOTEBOOK, Monitor). Az alábbi táblázat a pályázati csomagokhoz külön rendelhető kiegészítőkről, például monitorokról ad áttekintést (természetesen bármilyen egyéb forrásból is beszerezhetőek a monitorok, illetve a jelenleg már meglévők is használhatóak a gépekhez.)
A feltüntetett összegek az Áfát már tartalmazzák! Műszaki információ: Technikai jellegű kérdéseivel (gépek műszaki paraméterei, stb.) a 70 / 310-2981-es mobil számon 8 órától 18 óráig fordulhat kollégáinkhoz. A notebookokra vonatkozó 1 éves korlátozott garancia keretén belül az akkumulátorra egy hónapos garancia érvényes (minimum 30 perc készenléti idő) a készülék többi elemére 1 év vonatkozik. A pályázat benyújtásának formája: A pályázatra a pályázati e-adatlap hiánytalan kitöltésével (mely elérhető a www.oip.hu oldalról), és egy legfeljebb 2 oldal terjedelmű intézményi ismertetőt feltöltve lehet jelentkezni, melynek utolsó bekezdésében meg kell jelölni a számítógépek felhasználásának módját is. Továbbá a kitöltött és aláírt adatlapot egy példányban, postai úton is szükséges eljuttatni a beküldési címre (a bírálat e nélkül is lezajlik, a postára adás határideje a pályázati határidőt követő 8. munkanap). Az Önállóan is igényelhető kiegészítők egyszerűsített eljárása: Amennyiben a pályázati részvételre jogosult, és pályázati csomagot nem, kizárólag az „önállóan is igényelhető” kiegészítők közül kíván igényelni eszközöket (pl. csak notebookokat szeretne), akkor nem szükséges a komplex pályázati benyújtási procedúrát végigjárni, kérhető egyszerűsített eljárás, melynek menetéről e-mailben ( palyazat@oip.hu ), vagy telefonon kérhető tájékoztatás. Benyújtási határidő: A pályázatok beadása 2019. november 12-től 2020. április 08-ig folyamatos. A bírálaton a 2020 április 08. szerda 24:00 óráig az elektronikus rendszerbe hiánytalanul bekerült pályázatok vesznek részt.
A pályázónak az elektronikus pályázati adatlap megjegyzés rovatában fel kell tüntetnie a választott átadás átvételi hónapot! Sürgősségi eljárással legfeljebb a rendelkezésre álló gépkontingens 50 %-a (1000 számítógép) kerülhet a pályázókhoz, a fennmaradó gépmennyiség a hagyományos bírálati rendben kerülhet kiosztásra. Amennyiben a sürgősségi keret kimerült, azon pályázók, akik sürgősségi átadást kértek, de nem jutott ilyen gép, haladéktalanul értesítést kapnak és döntésük alapján maradhatnak a pályázatban a bírálati szakaszra, vagy elállhatnak pályázati igényüktől. Az elbírálás rendje: A pályázatok feldolgozása és a bírálat a pályázat végső benyújtási határidejét követő 5 munkanapon belül lezajlik. A pályázók a bírálatot követő 3 munkanapon belül értesítést kapnak az eredményről, legyen az akár pozitív, akár negatív. Amennyiben a sürgősségi eljárás során kiosztható 1000 számítógépből marad, a fennmaradó gépek hozzáadódnak a bírálati szakasz 1000 kiosztható gépéhez. A kiíró fenntartja magának a jogot, hogy a gépek és a szolgáltatási csomagok paramétereit, a csomagok tartalmát – a pályázók tájékoztatása mellett – megváltoztassa, amelyről honlapján ( www.oip.hu ), vagy elektronikus levélben értesíti a pályázókat. A pályázat benyújtásának végső határideje 2020. április 8. szerda 24 óra. Határidőben történő feltöltésnek számít, így részt vesz a bírálaton, ha az e-adatlap rendszerben kitöltésre és rögzítésre került a pályázati adatlap, és a legfeljebb 2 oldal terjedelmű ismertető feltöltése is megtörtént a megadott határidőig. Beküldési cím: Az aláírt adatlap az Országos Informatikai Programiroda, 1027 Budapest, Bem József utca 6. fszt. címre küldendő. A nyertesek értesítése: A pályázók az elbírálást követő 3 munkanapon belül elektronikus vagy telefonos értesítést kapnak. Az informatikai csomagokat a nyertes pályázók a helyszínre szállítva és összeszerelve, beüzemelve a pályázat végső határidejétől számított legfeljebb 90 munkanapon belül megkapják (az egy darab különálló gépet tartalmazó számítógépes szolgáltatáscsomagok csak házhozszállításra kerülnek, összekötés-tesztbeüzemelés nélkül). A kiszállítások kezdete: A sürgősségi eljárás alá tartozó eszközök az ott jelölt tárgyidőszakban kerülnek átadásra. A normál, nem sürgősségi pályázatokat illetően a konkrét egyeztetések a nyertes pályázókkal a bírálatot követő napokban megkezdődhetnek, és várhatóan 2020. április 13-tól azon gépek kiszállítása is megkezdődik.
Az Önállóan is igényelhető kiegészítők átvétele: Azon igénylők, akik a pályázati rendszerben pályázati csomagot nem, csak „önállóan is igényelhető” eszközöket igényeltek, a bírálatoktól függetlenül, akár már azok előtt is átvehetik az igényelt eszközöket. Bizonyos kiegészítők korlátozott rendelkezésre állása végett, az OIP saját hatáskörben dönt ezen szállítások teljesíthetőségéről, figyelembe véve, hogy a pályázati csomagot is igénylők előnyt élveznek. A pályázati csomagok nélküli kiegészítő-igénylések kiszállításánál szállítási költség merülhet fel, melyről az igénylő külön tájékoztatást kap, illetve előzetesen is érdeklődhetnek a pályázati információs csatornákon (e-mail, telefon) Fizetési feltételek: A pályázat benyújtása díjmentes, NINCS pályázati regisztrációs díj. (Sürgősségi eljárás során csak az alábbi 3. metódus választható!) A bírálaton nyertes pályázók a csomagokért fizetendő összeget (lásd a fenti táblázatokban szereplő összegeket) választásuk szerint három módon teljesíthetik:
Az elbírálás szempontjai: Az elbírálásnál – egy pontrendszer alapján – elsősorban azt veszik figyelembe, hogy mennyi embernek válik hasznára a géppark, így előnyt jelent, ha olyan feladatot végeznek a gépekkel, amely sok ember számára hasznos, kiemelten pl.: a közösségi terekben használva, vagy könyvtárban, teleházban, tanteremben, stb. Előnyt élveznek továbbá a nagyobb fejlesztések, ahol több csomag egyidejű megpályázásával nagyobb horderejű fejlesztést hajtanak végre. A pontrendszerben legfeljebb 100 pontot lehet elérni, a fő szempontok: minél több ember számára váljon hasznossá a fejlesztés (max. 60 pont), felhasználási célterület (max. 20 pont), rászorultság (max. 10 pont), közhasznúsági szint (max. 10 pont), továbbá pluszpontokat érhet a szöveges pályázati anyag formai és tartalmi értékelése (max. 10 pont). Szükséges mindezért a pályázat szöveges részében meghatározni azt a kört, amely számára hasznos és fontos a leendő gépek működése. Ennek elmulasztása nem kizáró ok, azonban hátrányt jelenthet a bírálatnál. Természetesen hagyományos irodai feladatok elvégzésére is be lehet nyújtani a pályázatot. A fenti elsődleges szempontokon túl, a bírálat során a NON-PROFIT szervezetek pályázatai előnyt élveznek a profitorientáltakéval szemben. A bírálatot a programfelelős és az általa kijelölt pályázati kapcsolattartó(k) közösen végzik a fenti formai és tartalmi szempontok alapján.
További információ az Országos Informatikai Programiroda információs vonalán kérhető: 06-1 / 633-38-28 |